LandRisk Logistics fullt operationellt med stor intresse från den europeiska logistikmarknaden

The Sony Europe B.V. security team celebrates at Risk Intelligence HQ with COO Henrik Kragh and LandRisk Logistics Manager Steve Bacot. Image: Søren Osgood.

22 oktober 2021

Risk Intelligence A/S firade tillsammans med sin utvecklingspartner Sony Europe B.V, lanseringen av LandRisk Logistics som en fullt operationell lösning. Last- och logistiksäkerhetslösningen är nu redo att marknadsföras mot den bredare europeiska marknaden vilket redan mötts av ett starkt intresse.

Den officiella lanseringen av Risk Intelligences nya digitala lösning LandRisk Logistics, en färdplanerings- och riskbedömningslösning inom Risk Intelligence System, lanserades officiellt på företagets huvudkontor i Hellerup, Danmark. Detta tillsammans med säkerhetsteamet från Sony Europe som är Risk Intelligents utvecklingspartner av den nya säkerhetsprodukten inom logistik. LandRisk Logistics lanserades officiellt i september 2021 och har sedan lansering rönt stort intresse från potentiella kunderna.

Branislav Strycek, Supply Chain Risk and Security Manager på Sony Europe säger:

"Vi har verkligen uppskattat att arbeta med Risk Intelligence inom LandRisk Logistics och att få delta med vår breda operativa insikt i utvecklingsprocessen av LandRisk Logistics. Att kunna kombinera deras systemförståelse och analytiska expertis med vår dagliga verklighet har resulterat i en lösning som är gångbar utanför vår organisation och våra behov.”

collaboration with Sony's maintenance and safety experts

Henrik Kragh, Chief Operating Officer på Risk Intelligence, säger:

”Det har varit ett sant nöje att få utveckla den här produkten i ett så nära samarbete med Sonys underhålls- och säkerhetsexperter. De idéer vi har delat om funktionalitet och innehållskvalitet har tillfört ett enormt värde när det gäller att skapa en dynamisk produkt som passar de unika operativa säkerhetsbehov som logistikbranschen upplever idag.

Detta projekt, liksom den slutliga produkten, bevisar verkligen att ett plus ett är lika med tre. Genom att kombinera Sonys faktiska kundscenarier och erfarenhet av att transportera värdefull last på land med vår säkerhetsriskompetens och SaaS-erfarenhet har vi gemensamt utvecklat en lösning som kan stödja både riskförebyggande och snabbt hantera uppkomna hot. Det är verkligen spännande. Vi ser fram emot att kunna erbjuda denna produkt till den bredare europeiska marknaden.”

En kombinerad strategisk och taktisk säkerhetslösning

LandRisk Logistics är utformat för att möta säkerhets- och riskplaneringsbehoven hos lastägare och logistikföretag som producerar och transporterar varor över hela Europa. Lösningen visualiserar och tolkar säkerhetshot som är specifika för kundens valda rutt, samtidigt som den levererar en översikt av alternativa rutter.

Genom en aktiv planering av rutter bygd på en kombination av incidentrapporter, incidentlarm, sammantagen bedömd hotbild från fler än 5000 parkerings- och uppställningsplatser samt andra områden av intresse, löser LandRisk Logistics kundens komplexa logistik. Detta dels genom en strategisk planering av olika färdvägar, dels genom att snabbt reagera och hitta lösningar på uppkomna eller presumtiva hot som kräver en omdirigering av kundens trafik.

Den nya produkten är satt mot ”best practice” internationella regelverk och rekommendationer i syfte att stödja verksamhet som följer ISO 28000, TAPA TSR och dylikt.

Vill du veta mer om LandRisk Logistics:
Se produktvideon: What is LandRisk Logistics

För ytterligare information om bolaget, kontakta:
Hans Tino Hansen, CEO
Jens Krøis, CFO
Jim Pascoe, CCO
Telephone: +45 7026 6230
E-mail: investor@riskintelligence.eu

Delårsrapport för tredje kvartalet 1 januari – 30 september 2021

Risk Intelligence A/S Q3: Intäkterna ökade med 19% och System ARR-tillväxten med 24%